Tuesday, December 27, 2011

Day 4 – Your favorite photograph of your best friend.

Haiii bloggers. semoga semua berada dalam keadaan sihat hendaknya.. Saya? sihat alhamdulillah (: .., sedang berusaha membina lemak lemak.., :p Update belog untuk hari ni challege hari keempat.., Mehh nak tunjuk gambar yang kita suka.., jom tengok kat bawah.. ni haaaa. 

My best friend , Tuan Faizah Asmira Tuan Zulkifli, another part for me. Yeahh she always there for me.., I met her  masa tingkatan 2.., sekarang dah hampir 8 tahun kami berkawan, masih berhubung sampai sekarang dan baru semalam kami texted tapi my best friend tetiba hilang... letih barangkali baru balik kerja.. Tidur? Mungkin. Hahahaha :p

Kembali cerita pasal dia, Dulu waktu sekolah kami selalu bertukar surat.. bukan surat cinta! no no no kami budak baik tak bercinta time sekolah.. lalalaal :p tapi surat bermasalah.., kami lebih senang menulis surat bila ada masalah, ada benda nak kongsi memandangkan kami kelas berasingan.. So kami akan berjumpa time rehat nak makan dan time balik sekolah.. :D ohh! kenangan time sekolah menengah kembali dalam ingatan., Itu habit kami sampai tingkatan lima. Beb, aku masih simpan surat surat tu., semua ada dalam kotak kanun.. hehehe 

Dia seorang kawan yang sangat baik, sangat memahami, ada bila susah dan senang, selalu paham apa yang saya nak, nasihat dia semua berguna, semua masalah saya cerita kat dia.., bila cerita rasa lega sebab ada pendengar setia macam dia. Susah kan nak jadi kawan yang betul betul sedia dengan kita.. Saya bersyukur ada kawan yang baik macam Cikgu Faizah nie.. Kami pernah berangan nak sambung belajar kat luar negara dan kami selalu berangan nak itu ini.. Hope suatu hari nanti kami ada rezeki nak tunaikan semua impian tu..
But beb, part sambung study kat luar tu tukar jalan jalan kat luar negara bila poket tebal boleh tak? Teheeee.., :D ., 

But bila cakap best friend , tak semestinya jumpa kan.., last kami berjumpa raya tahun 2011 itupun hari raya kedua dan sekarang my best friend belajar dekat Maktab Peguruan Bahasa Lembah Pantai, Kuala Lumpur.., Dia bakal jadi seorang guru, dia bakal jadi seorang pendidik. Dia ambik cita cita saya.. hahaha. Dia sebenarnya tak nak jadi cikgu, dia nak jadi penulis, dalam erti kata lain " artis " ..
 ( beb, jumpa aku jangan kau hempok aku pula yea.. hahaha ) .., Saya amik cita cita dia..Artis? pandai melukis potret, canvas, orang panggil artis juga kan? hahaha., Opsss stop melalut maira! Okay okay kembali pasal my best friend k.., Sometimes saya terpikir mahu jadi dia sebab dia selalu bertuah, kental orangnya., pandai urus diri dan boleh survive hidup dengan tabah.. Yeahh saya salute dia tabik spring.., Saya tahu keadaan dia thats why saya berani cakap macam nie.. Apa dia nak semua usaha dia sendiri tiada siapa membantu.. :D 

Beb, aku mintak maaf banyak banyak kalau sepanjang kita kawan ka terasa hati dengan aku, tak suka perangai aku, sakit hati ke apa, ada yang tak berkenan ke apa.. sometimes aku rasa tak layak nak berkawan dengan ka tapi resah gelisah tu kau nasihat dengan 
" tiada manusia yang sempurna sebab itu manusia saling memerlukan antara satu sama lain "

To my best friend, may Allah bless you every second, every minute, every hour and in everything that you do.. Semoga tabah hadapi hidup dengan mak, aleya,aida dan asyraf. Aku tahu ka boleh ubah hidup jadi lebih sempura bila ka dah kerja nanti. Buktikan pada mereka yang selalu pandang rendah kat ka ea.. Aku selalu ada sebagai kawan baik ka. 

Gambar ni aku suka sebab nampak natural face kami :p dengan berlatarkan ombak pantai  Teluk Lipat. Raya kedua dan setiap kali raya kami akan ke pantai..Tak tahu kenapa dah jadi tempat wajib setiap tahun.. 





apa dalam fikiran : hari ni aku taip dengan panjang sekali kan.? Ada yang sudi baca kew. Who cares... Heeheh :D 


No comments:

Post a Comment