Thursday, May 24, 2012

Life Part 1



Tak pernah.
Langsung tak pernah terpikir akan jadi sebegini. Tak pernah terdetik yang aku akan lalui kehidupan macam ini. Mungkin sebelum nie pernah berangan tapi tak sangka ia terjadi.. Oh kehidupan sukar benar nak jangka. Betul lah kata orang, kita hanya merancang, ALLAH yang tentukan. Mungkin apa kita hajati tak dapat sebab ALLAH ada janjikan yang lebih baik untuk kita. I believe that. (:

Pekerjaan .
Alhamdulillah syukur ke hadrat ILAHI, sudah hampir 4 bulan lebih aku bekerja. As a drafter at Omega Engineering Sdn.Bhd. Banyak cabaran dugaan perasaan hampir 4 bulan ni aku alami. Suka, menyampah, terkilan semua ada tapi aku sentiasa positifkan minda take it all as experience. Yes kalau bukan pengalaman aku cari, dah lama aku cetak surat resign. Runsing, jadi stress bila memikirkan tapi apakan daya. Barangkali ramai yang beranggapan bila dah bekerja masyuk, senang ada pekerjaan yang boleh membanggakan. But for me, semua tu tak penting. Boleh memakan diri bila terkena penyakit hazard psikososial. Seriusly.. ! Cuma kadang kadang aku terpikir, WHY selalu tak bernasib baik dari dulu sejak praktikal. Hmmmm.
Tidaklah aku ingin memburukkan company tempat aku kerja but sometimes I feel happy but sometimes I don’t have any feeling work here.  Positif ! I have another plan for my future, hopefully everything will be fine.

Money.
Part important in my life. Not me lah but I think all people in word lah kan. Alhamdulillah mungkin setiap bulan ada income masuk tapi manusia tak pernah rasa cukup kan.? Why ahh..??
Ya Allah berkatilah rezeki aku setiap hari, permudahkanlah urusanku setiap hari, permudahkanlah langkah pencarian aku setiap hari, tetapkanlah hati aku dengan ikhlas menjalankan fardu kifayah iaitu bekerja.  Semoga halal setiap sen yang aku perolehi. Amin..
Yup, aku setuju with Maria Elena Zarul, nak saving bila dapat gaji mesti ada discipline. Dan sekarang baru nak mula. Mungkin she divide 50 % for responsibilities, 30% savings and 20%  for  miscellaneous. But for me, gaji aku tak dalah sebesar Kak Maghiaaa.. hehehe..
Dah tolak itu ini, cukup2 lah untuk sebulan. Tak nak mengeluh2x insyALLAH harap cukup setiap bulan. Cuma bila dah bekerja, tanggungjawab dah ada. Tanggungjawab untuk diri sendiri dan family. InsyaALLAH semoga dipermudahkan. Okei stop pasal money.Cakap lama lama boleh jadi migraine. Heee.. :D



Buntu. Bunyi perut yang tak enak sebab bendera jepung menyerang. Barangkali mood roller coster. 
Continue next entri. :D



Nota hujung jari : Pernah terpikir tak siapa diri anda 5, 10 tahun akan datang ?:B

No comments:

Post a Comment